Geometria Komputerowa
- Dlaczego warto sprawdzać i ustawiać geometrię w samochodzie ?
- Złe ustawienie kątów pochylenia kół skutkuje przyspieszonym i nierównomiernym zużywaniem się opon w samochodzie. Każdy może to łatwo sam zaobserwować. Jeżeli któraś z opon jest nadmiernie wytarta na zewnętrznej lub wewnętrznej krawędzi – to znak, że zwieszenie wymaga natychmiastowej diagnozy i regulacji. Pamiętajmy, że koszt nowych opon jest zawsze wielokrotnie wyższy niż koszt ustawienia geometrii
- W wielu samochodach, zwłaszcza jeżdżących często po mocno dziurawych drogach daje się zaobserwować efekt ‚ściągania auta’. Jeżeli przy jeździe na wprost czujemy, że samochód ma tendencję do zbaczania w lewo lub prawo – oznacza to przeważnie, że źle ustawiona jest zbieżność. Jest to stan bezpośrednio rzutujący na bezpieczeństwo jazdy. O ile przy dobrych warunkach drogowych i umiarkowanej prędkości zła zbieżność wymaga jedynie stałego kontrowania kierownicą, o tyle przy awaryjnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni auto automatycznie jest ściągane na pobocze lub na przeciwległy pas jezdni. Jest to częsta przyczyna wielu wypadków drogowych, których można by uniknąć dbając o ustawienie zbieżności.
- Wibracje na kierownicy oraz złe, niestabilne prowadzenie auta często wynikają także z braku ustawienia geometrii. Przekłada się to bezpośrednio nie tylko na ko na komfort, ale także na bezpieczeństwo jazdy.
- W samochodzie z nieustawioną geometrią szybciej zużywa się całe zawieszenie pojazdu. Wiąże się to zazwyczaj z kosztowną wymianą elementów zawieszenia
- Wadliwa geometria samochodu wpływa także na zwiększone zużycie paliwa. Przy obecnych cenach paliw jest to także ważki argument za okresowym kontrolowaniem i regulacją geometrii
- Złe ustawienie kątów pochylenia kół skutkuje przyspieszonym i nierównomiernym zużywaniem się opon w samochodzie. Każdy może to łatwo sam zaobserwować. Jeżeli któraś z opon jest nadmiernie wytarta na zewnętrznej lub wewnętrznej krawędzi – to znak, że zwieszenie wymaga natychmiastowej diagnozy i regulacji. Pamiętajmy, że koszt nowych opon jest zawsze wielokrotnie wyższy niż koszt ustawienia geometrii
- Co Państwu proponujemy :
- Mamy do Państwa dyspozycji najnowszej generacji urządzenie do komputerowej diagnostyki geometrii samochodów wraz z pełnym oprogramowaniem. W bazie danych są wszystkie samochody osobowe, terenowe i mniejsze busy wraz z biblioteką wymaganych parametrów. Urządzenie GEO TEST 60 z głowicami pomiarowymi HAWEKA AG oparte jest na najnowszej technologii niemieckiej. Z każdej naprawy urządzenie sporządza automatyczny wydruk pokazujący poszczególne parametry geometrii auta przed i po regulacji. Oto przykładowy wydruk pokazujący jak wiele elementów geometrii auta podlega badaniom.
- Średni czas pomiaru i ustawienia geometrii to w samochodzie osobowym około 1,5 do 2 godzin.
- Aby oszczędzić Państwu oczekiwania na usługę prosimy o telefoniczne lub mailowe zapisywanie się na dany dzień i konkretną godzinę
- Orientacyjna cena w przypadku samochodów osobowych średniej wielkości:
- Sprawdzenie geometrii na obu osiach wraz z regulacją – 130 zł