Zabezpieczać czy nie ?

Częstym dylematem nabywców samochodów jest to, czy warto zabezpieczać antykorozyjnie nowo nabyte, czy też posiadane auto. Odpowiedź w tym przypadku może być tylko jedna: warto inwestować w posiadany samochód wszakże pod jednym warunkiem, że mamy zamiar go eksploatować przez dłuższy czas niezależnie czy kupiliśmy nowy czy też używany. Na pewno nie warto kupować używanego samochodu z licznymi ogniskami korozji, ponieważ w krótkim czasie musimy się liczyć z koniecznością wydania sporej sumy pieniędzy na naprawy blacharsko – lakiernicze. Mamy dużo przypadków takich, że zrozpaczeni klienci przyjeżdżają do nas na zabezpieczenie antykorozyjne swoimi samochodami z mocno posuniętą korozją by ratować swój pojazd. Niestety, gdy mamy do czynienia z zaawansowaną korozją, nic w tej sytuacji nie możemy pomóc. W przypadku występowania korozji powierzchniowej istnieje możliwość zabezpieczenia środkami antykorozyjnymi po uprzednim potraktowaniu powierzchni dotkniętych korozją, ale tylko w fazie początkowej, środkami chemicznymi neutralizującymi rdzę.

Korozja na samochodach- Auto Centrum WyszyńskiRównież tectyle, które używamy do konserwacji mają w swoim składzie inhibitory korozji, które w sposób znaczący wyhamowują poczęte procesy korozyjne. Należy zawsze pamiętać o tym, że zabezpieczenia antykorozyjne samochodów w głównej mierze są zabiegami zapobiegawczymi, a nie naprawczymi. Skutki zaniechania wykonania tychże zabiegów należy rozpatrywać w perspektywie 2-3 lat i więcej. W samochodach nie zabezpieczanych antykorozyjnie rdza na zewnętrz pojawia się kilka lat wcześniej. Jeżeli chcemy go dalej eksploatować to musimy wydać znaczne kwoty na naprawy blacharsko-lakiernicze. Często bywa tak, że taka reanimacja starcza na krótko. W przypadku podjęcia decyzji o sprzedaży objętego korozją samochodu możemy go sprzedać, ale za sumę znacznie niższą niż rynkowa, lub też będziemy mieli w ogóle kłopoty ze jego zbyciem.

Korozja na samochodach- Auto Centrum WyszyńskiPrzy zakupie używanego auta należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy wybrany samochód przeszedł naprawę blacharsko-lakierniczą. Ważna jest dokładność wykonania zauważonych prac blacharsko-lakierniczych. Mimo tych mankamentów czasami podejmujemy decyzję o zakupie.

Należy zauważyć, że żaden warsztat blacharsko-lakierniczy mimo wykonywania prac z najwyższą starannością nie jest w stanie dorównać technologii fabrycznej. Ten defekt w poważnym stopniu można zniwelować poprzez zabezpieczenie antykorozyjne samochodu w specjalistycznym zakładzie. Zakłady blacharsko-lakiernicze zwykle nie posiadają stanowisk z profesjonalnym wysokociśnieniowym sprzętem do zabezpieczeń antykorozyjnych co jest warunkiem skuteczności konserwacji.