Klimatyzacja
Co trzeba wiedzieć o klimatyzacji
- Jeżeli klimatyzacja mimo nastawienia jej na maksimum i działania przez kilkanaście minut nie chłodzi w ogóle albo chłodzi bardzo słabo konieczne jest sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i stanu filtra pyłkowego. Wycieki czynnika chłodzącego są jedną z głównych przyczyn niedomagań klimatyzacji.
- Układ klimatyzacji zawiera elementy ruchome, wymagające odpowiedniego smarowania (przede wszystkim sprężarka). Dlatego istotne jest nie tylko uzupełnianie czynnika chłodzącego, ale także pomiar i uzupełnianie ilości oleju smarującego układ klimatyzacji. Zaniedbanie tej czynności prowadzi w krótkim czasie do uszkodzenia sprężarki, co pociąga za sobą koszty od kilkuset zł w przypadku naprawy do nawet kilku tysięcy przy konieczności wymiany całej sprężarki.
- Układ klimatyzacji schładzając powietrze mocno poniżej temperatury otoczenia powoduje wytrącanie się w nim wilgoci. Zalegająca w układzie wilgoć staje się doskonałą pożywką dla grzybów i flory bakteryjnej. Daje to przykry, mocno wyczuwalny zapach stęchlizny w całym samochodzie, co czasem praktycznie uniemożliwia korzystanie z klimatyzacji. Ale oprócz przykrego zapachu taki zagrzybiony układ jest realnym zagrożeniem dla naszego zdrowia. Nawiewane powietrze zawiera wtedy pleśń i bakterie, które mogą wywoływać grzybice i uczulenia. Podatne są na to zwłaszcza osoby o skłonnościach alergicznych i małe dzieci.
- Z uwagi na powyższe przynajmniej raz na dwa lata powinno się wykonywać okresowe przeglądy klimatyzacji, a niezwłocznie reagować w przypadku stwierdzenia usterek.
TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Nasza oferta (dotyczy praktycznie wszystkich marek samochodów osobowych)
- Opróżnienie całego układu klimatyzacji. Oczyszczenie odessanego czynnika, usunięcie z niego wody, odseparowanie oleju.
- Odgrzybienie układu (środkami chemicznymi lub przez ozonowanie)
- Wymiana filtra kabinowego (wg życzenia klienta oryginał lub zamiennik) oraz oczyszczenie chłodnicy klimatyzacji z zanieczyszczeń mechanicznych
- Sprawdzenie szczelności układu przez dodanie specjalnego czynnika UV
- Napełnienie układu z uzupełnieniem oleju i czynnika chłodzącego
- Ozonowanie całej kabiny w celu odkażenia jej (ozon jest najlepszym środkiem bakteriobójczym), usunięcia zapachów (stęchlizny, dymu papierosowego), a także zjonizowania powietrza (powietrze w kabinie jest wtedy rześkie jak po burzy)
TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
Informacje dla klienta
- Z każdej naprawy klient otrzymuje niezależny wydruk z informacją jaki był stan układu przed naprawą a jaki po naprawie
- Do diagnozowania klimatyzacji używamy nowoczesnego, automatycznego sprzętu MAC32 renomowanej niemieckiej firmy Beissbarth
- Do ozonowania stosujemy profesjonalny generator ozonu GQ -M10 o dużej wydajności (do 3500 mg/h)
- Orientacyjny czas trwania przeglądu klimatyzacji : od 1,5 do 3 godzin.
- Koszt przeglądu zależnie od wielkości auta i stanu instalacji: od 150 do 300 zł w tym uzupełnienie ilości oleju. Każde następne 100g płatne po 30 zł – stary czynnik lub 100 zł – nowy czynnik.
- Filtr pyłkowy (kabinowy) w zamienniku średnio około 50 do 90 zł.
- Ozonowanie całej kabiny i układu nawiewu powietrza: 80 – 120 zł
- Aby oszczędzić Państwu zbędnego oczekiwania prosimy o wcześniejsze telefoniczne lub mailowe uzgodnienie terminu wizyty
TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
Realizacje
Umów się już dziś!
Zarezerwuj swój termin telefonicznie, mailowo, lub przez stronę.
TRANSLATE with x
English
TRANSLATE with
Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal